Lëvizja

Tashmë u njohët me ndërfaqen e përdoruesit Scratch, keni mësuar se si të krijoni sprites dhe të përcaktoni pozicionin e tyre në skenë. Tani është një kohë e përsosur për të mësuar se si t’i lëvizni duke përdorur komanda (blloqe) nga kategoria Motion. Këto blloqe do t’ju mundësojnë të bëni lojëra dhe animacione të thjeshta.

Ekzistojnë 3 lloje të blloqeve që mund të përdorni për të lëvizur spërkatjen tuaj:

Blloqe për lëvizje absolute

Në kategorinë Motion, ka 4 blloqe, të cilat mundësojnë lëvizje absolute.

_images/AKBlokovi.png

Do t’i përdorni këto blloqe kur të keni nevojë për të programuar sprite-in tuaj për të kaluar në një lokacion specifik (pikë) në skenë.

Macja po ndjek mausin …

     Macja është e vendosur në qendër të fazës, dhe miu është në pikë (x:150 y:100).

_images/MM1.png

Ju kujtojmë që faza është një sipërfaqe drejtkëndëshe 480 pixel e gjerë dhe 360 pixel e lartë. Qendra ka koordinatat (x:0 y:0).

Nëse dëshironi që macja të kapë miun thjesht mund të përdorni bllokun AK1.

_images/MM1a.png

Nëse dëshironi që ndjekja të zgjasë më shumë, mund të përdorni bllokun AK2 Me këtë bllok macja do të rrëshqasë për 1 sekondë nga pika (x:0 y:0) tek pika (x:150 y:100).

Duke përdorur blloqet AK3 dhe AK4 ju mund ta bëni atë të duket sikur macja ngadalë po vret miun:

_images/MM34a.png

Ju gjithmonë mund të shihni pozicionin aktual të sprite (vlerat aktuale të x: dhe y:) poshtë fazës, në listën e sprite.

_images/XY.png

    Q-5: Analizoni pozicionin e minjve të paraqitur në figurën më poshtë dhe zgjidhni programin, i cili do të lejojë që macja të “kapë” të gjithë minjtë.

    _images/AKZ1.png
  • Programi A
  • Te lumte! Macja "kapi" të gjithë minjtë!
  • Programi B
  • Hm .. Ne ju rekomandojmë që të lexoni me kujdes mësimin Pozicioni i sprite në skenë.

Vazno Kështu që, duke përdorur blloqet për lëvizje absolute, ju i tregoni burimit tuaj saktësisht se ku duhet të shkojë në skenë.

Blloqe për lëvije relative

Lëvizja relative nuk përcaktohet nga vendndodhja që duhet të shkojë sprite, por nga pozicioni aktual i sprite.

Në kategorinë Lëvizja, ju keni në dispozicion disa blloqe, të cilat mundësojnë lëvizje relative.

_images/RKBlokovi.png

Në shembullin ku macja po ndiqte miun, ne e dinim vendndodhjen e saktë të miut (pika në të cilën ndodhet). Situatat ku ne nuk e dimë vendndodhjen e sprite janë më të zakonshme. Në këto raste, ne do të përdorim blloqe për lëvizje relative për të lëvizur sprite-n tonë.

Kur bëhet fjalë për lëvizje relative, është shumë e rëndësishme të tregoni (ktheni) sprite në drejtimin e dëshiruar. Ne e arrijmë këtë duke tërhequr shigjetën rreth rrethit të bllokut RKS2.

Është mirë që ju të dini që drejtimi drejt 0 përfaqëson lart, drejt 90 është në të djathtë, drejt 180 është poshtë, dhe në drejtim të -90 është në të majtë.

_images/RKS1.png

Mund të shihni gjithashtu drejtimin e tanishëm të sprite poshtë fazës, në listën e sprite në fushën ** Direction**.

_images/XY.png
  • Drejtimi: 90 (djathtas) Pozicioni: (x: 50 y: -100)
  • Analizoni përsëri programin. A e ndryshon kthesën e sprite 90 gradë
  • Drejtimi: 180 (poshtë) Pozicioni: (x: 50 y: 100)
  • Shumë mirë! Ju e kuptoni mirë lëvizjen e sprite!

    Analizoni programin e paraqitur në figurë, dhe zgjidhni atë që mendoni se është drejtimi i sprite, si dhe cili do të jetë pozicioni i tij pasi programi të mbarojë së ekzekutuari.

_images/RKZ1.png

Vazno Pra, duke përdorur blloqe për lëvizje relative, ju i thoni sprite ku të tregojë dhe lëvizë në lidhje me pozicionin e tij aktual.

Të tjera blloqe lëvizje

Në kategorinë Motion, ju keni në dispozicion edhe 4 blloqe të tjera, të cilat mundësojnë lëvizjen e sprites.

_images/OKBlokovi.png

Skena është një hapësirë e kufizuar. Kur sprite arrin skajin e skenës, do të ishte e natyrshme që ajo të kthehet dhe të vazhdojë të lëvizë në një drejtim tjetër. Ju do të mundësoni këtë sjellje të sprite duke përdorur bllokun OK3. Ju gjithashtu do të vendosni se si sprite vazhdon të lëvizë. Nëse brenda bllokut OK4a e vendosni stilin e rrotullimit të sprite në rreth, do të vazhdojë të lëvizë kokëposhtë. Kjo nuk do të ndodhë nëse, nga lista rënëse e bllokut, ju zgjidhni opsionin majtas-djathtas OK4b.

_images/OKRub12.png

Ju gjithmonë mund të shihni stilin aktual të lëvizjes së sprite tuaj nën fazën në listën e sprite, në fushën Direction.

_images/XY.png

Le të kthehemi te spritet tona: macka and mis.

Nëse nuk e dimë pozicionin e saktë të miut, dhe duam që macja të drejtohet drejt tij (të drejtohemi drejt tij), mund të përdorim bllokun OK1. Thjesht duhet të zgjedhim Sprite Mouse OK1a nga lista e lëshuar, dhe problemi është zgjidhur.

Ne do t’ju tregojmë se si funksionojnë dy blloqet e fundit në shembullin e mëposhtëm.

     Macja po ndjek mausin …

     Macja po ndjek mausin, duke rrëshqitur drejt tij. Miu vazhdimisht kthehet dhe shkon drejt kursorit, të cilin po lëvizim nëpër skenë.

_images/OKPR1.png

Mbi secilën nga sprites janë skriptet që mundësojnë sjelljen e përshkruar.

Izazov Përditësoni programin e paraqitur më sipër duke shtuar një tjetër sprite - një mollë. Kërkoni miun të ndjekë mollën dhe macja të ndjekë miun. Bëni mollën të lëvizë drejt kursorit (të cilin ne e kontrollojmë), miu duhet të lëvizë drejt mollës, dhe macja duhet të lëvizë drejt miut.

_images/MMJ.png

Zgjidhje e mundshme: